بازایابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای با ارزش، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و مشخص - و در نهایت، هدایت اقدام سودآور مشتری متمرکز است.
بازاریابی سنتی هر لحظه کمتر و کمتر موثر می شود. به عنوان یک بازاریاب آینده نگر، می دانید که باید راه بهتری وجود داشته باشد. به جای ارائه محصولات یا خدمات خود، محتوای واقعاً مرتبط و مفیدی را برای مشتریان احتمالی و مشتریان خود ارائه می دهید تا به آنها در حل مشکلاتشان کمک کنید.
بر اساس اطلاعات هاباسپات چهل درصد بازاریاب ها استراتژی مرکزی خود را بر روی تولید محتوا متمرکز کرده اند و ۸۱ درصد گفتهاند کمپانی آنها به محتوا به عنوان یک استراتژی اقتصادی مینگرند. فقط به این نکته توجه کنید که اگر محتوای مناسب تولید و منتشر نکنید و یا محتوای موجود خود را ارتقا ندهید، نسبت به رقبای خود پیشرفتی نخواهید کرد. ۴۵ درصد از بازاریاب ها برای تولید محتوا مشکل دارند.
به طور خاص، چهار دلیل کلیدی – و مزیت – برای شرکت ها برای استفاده از بازاریابی محتوا وجود دارد:
به طور خاص، چهار دلیل کلیدی – و مزیت – برای شرکت ها برای استفاده از بازاریابی محتوا وجود دارد:
- افزایش فروش
- صرفه جویی در هزینه
- مشتریان بهتری که وفاداری بیشتری دارند
- محتوا به عنوان یک مرکز سود
مزایای بازایابی محتوا
استراتژی خارپشت در بازایابی محتوا
فرض کنید شما میخواهید بازدید سایت خود را به یک میلیون بازدید در ماه برسانید. شروع می کنید به تولید محتواهای مختلف و گوناگون در دسته بندی های مختلف و انتظار دارید با این روش مخاطب زیادی پیدا کنید. در صورتی که این اتفاق نمی افتد.بازاریابی بدون محتوای عالی غیر ممکن است
صرف نظر از نوع تاکتیک های بازاریابی که استفاده می کنید، بازاریابی محتوا باید بخشی از فرآیند شما باشد، نه چیزی مجزا. مفهومی وجود دارد به نام استراتژی خارپشت. استراتژی خارپشت پیشنهاد میدهد شرکتها دارای اصلی و به عبارتی ارزش اصلی خود را شناسایی کنند و روی آن تمرکز کنند. این استراتژی می گوید پراکندگی علایق و اهداف باعث عدم تمرکز، شایستگی و کارایی می شود. بنابراین، باعث می شود کار کمی انجام شود و نتیجه مشخصی حاصل نشود.
محتوا می تواند و باید به شیوههای متنوع و گوناگونی تولید شود تا بتواند به صورت حداکثری جذب مشتری نماید. برخی از این روشها عبارتند از:
- ایجاد پست در بلاگ
- ارسال ایمیل
- تولید خبرنامه
- ایجاد پست در فضای مجازی
- تولید و انتشار پادکست
- تولید کتاب الکترونیکی
- تولید ویدئو