حقایق سئو در سال ۲۰۲۴
بیایید نگاهی به خلاصهای از حقایق مربوط به سئو در سال ۲۰۲۴ بیاندازیم:- نتیجه شماره ۱ در گوگل تقریباً ۲۷/۶٪ از کل کلیک ها را دریافت می کند
- ۹۵ درصد صفحات دارای بک لینک صفر هستند
- نتیجه شماره ۱ در مقایسه با نتیجه شماره ۱۰، ۱۰ برابر بیشتر احتمال دارد که یک کلیک دریافت کند
- میانگین سنی صفحه ای که در صفحه اول قرار می گیرد ۲+ سال است
- گوگل ۹۳/۸۷ درصد از بازار موتورهای جستجوی موبایل را در اختیار دارد
- تنها ۰/۷۸ درصد از کاربران موتور جستجوی گوگل روی چیزی از صفحه دوم کلیک کردند.
آمار سئو ۲۰۲۳
قبل از این که وارد مبحث بهینهسازی برای موتورهای جستجو یا سئو شویم، بیایید نگاهی به آمار مربوط به سئو در سال ۲۰۲۳ بیاندازیم:- ۶۸ درصد از تجربیات آنلاین از موتورهای جستجو شروع می شوند. (BrightEdge)
- تنها ۰/۶۳ درصد از جستجوگران گوگل روی نتایج صفحه دوم کلیک می کنند! (Backlinko)
- ۵۳/۳ درصد از کل ترافیک یک وب سایت از جستجوی ارگانیک حاصل می شود. (BrightEdge)
- ۹۲/۹۶ درصد از ترافیک جهانی از جستجو در Google، Google Images و Google Maps است. (SparkToro)
- SEO بیش از ۱۰۰۰٪ ترافیک بیشتری نسبت به رسانه های اجتماعی ارگانیک ایجاد می کند. (BrightEdge)
- ۶۰ درصد از بازاریابان می گویند که ورودی (سئو، محتوای وبلاگ و غیره) با کیفیت ترین منابع برای جذب ترافیک می باشد. (HubSpot)
- ترافیک حاصل از سئو دارای close-rate یا درصد بازدید به فروش حدود ۱۴/۶٪ هستند. (HubSpot)
خدمات سئو
سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو یکی از مهم ترین اقدامات هر وبسایت و کسب و کار اینترنتی، به ویژه سایت های جدید است. عدم توجه به سئو ممکن است آسیب جدی به ادامه حیات کسب و کار شما وارد کند. ما در شرکت آپ کدرز با بیشتر از ۷ سال تجربه در حوزه طراحی وب سایت و خدمات سئو و انجام پروژه های متعدد آماده ارائه بهترین و کارآمدترین خدمات حرفهای سئو هستیم. برای مطالعه بیشتر در مورد چیستی سئو، نمونه کارهای سئو، هزینه ها و تعرفههای انجام خدمات سئو، لیست خدمات انجام سئو سایت، مراحل انجام خدمات سئو، انواع تکنیک سئو، تبلیغات در گوگل، گوگل ادز و ادوردز و ... در ادامه با ما همراه باشید.
استفاده از خدمات سئو سایت در آپ کدرز سایت شما را به جایگاه واقعی آن در گوگل می رساند. در این صفحه لیست کامل خدمات بهینه سازی سایت به همراه تعرفه ها و توضیحات لازم برای شما قرار داده شده است.
صفحه اول گوگل/سئو ارزان!؟
حتماً ادعاهایی از این دست را شنیدهاید که «سایت شما را به صفحه اول گوگل میرسانیم» یا «در کوتاهترین زمان به صفحه اول گوگل برسید» یا حتی «با یک سئو ارزان به نتیجه اول گوگل تبدیل شوید». متاسفانه شرکت هایی وجود دارند که پکیج های خدمات سئو ارزان ارائه میدهند و بیان می کنند که در کمترین زمان ممکن شما را به رتبه های اول گوگل خواهند آورد. چنین چیزی تقریباً غیر ممکن است. برای رسیدن به جایگاه مورد نظر باید از تکنیک های مهم سئو مانند سئو کلاه سیاه برای سئو و بهینه سازی سایت استفاده شده باشد. از طرفی اگر تکنیک های سئو به درستی انجام نشود، پس از مدتی سایت شما توسط گوگل جریمه شده و شاهد افت رتبه شدیدی خواهید بود.
رسیدن به صفحه اول گوگل فرآیندی زمان بر و پر هزینه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.
جزئیات بسته | بسته برنزی | بسته نقره ای | بسته طلایی | |
---|---|---|---|---|
بهینه کردن سایز و حجم عکس ها | ||||
بهینه سازی فایل های CSS و جاوا اسکریپت | ||||
کم کردن حجم صفحه | ||||
ساخت و بهینه سازی سایت مپ | ||||
ساخت و بهینه سازی فایل ربات گوگل | ||||
کاهش درخواست های سرور | ||||
اصلاح ساختار URL ها | ||||
آنالیز رقبا | ||||
نصب و آنالیز سرچ کنسول به شکل ماهیانه | ||||
برطرف کردن خطاهای موجود در سرچ کنسول | ||||
نصب و آنالیز آنالیتیکس در صورت نیاز | ||||
بررسی سرعت سایت | ||||
ایجاد و اصلاح عکس ها با فرمت یکسان | ||||
پیاده سازی لانگ تیل در مقالات | ||||
تحقیق کلمات کلیدی برای محصولات | ||||
تحقیق کلمات کلیدی برای وبلاگ و مجله | ||||
تدوین استراتژی محتوایی | ||||
تولید محتوای سئو شده | ||||
پیاده سازی LSI ها روی مقالات و صفحات | ||||
بهینه سازی و سئو تمام تایتل های صفحات | ||||
لینک سازی داخلی | ||||
بک لینک سازی | ||||
تولید محتوای رپورتاژ | ||||
لینک سازی خارجی | ||||
افزایش ترافیک سایت | ||||
ارائه گزارش ماهانه از تمام کارهای انجام شده | ||||
گزارش رتبه کلمات کلیدی (هر ۳ ماه) | ||||
گرفتن کلیک و ایمپرشن (Impression) | از ماه ۷ | از ماه ۵ | از ماه ۳ | |
رتبه گرفتن کلمات در صفحات گوگل | از ماه ۷ | از ماه ۵ | از ماه ۳ | |
صفحه سازی برای لندینگ های مهم | ||||
پیاده سازی ساختار پیلار کلاستر صفحات | ||||
طراحی تصاویر گرافیکی اختصاصی برای تصویر اصلی مقالات جدید | ||||
رفع ارورهای سایت | ||||
ایجاد سوشال سیگنال | ||||
بهینه سازی و افزایش بودجه خزش سایت | ||||
امنیت سایت | ||||
آماده سازی اسکیما | ||||
پیاده سازی amp | ||||
اجرای تقویم محتوایی | ||||
پیاده سازی سئو محلی | ||||
پیاده سازی hotjar برای آنالیز رفتار کاربران | ||||
پیاده سازی تگ منیجر برای ردیابی بهتر | ||||
تعرفه خدمات سئو | ۱۵ میلیون تومان | ۲۵ میلیون تومان | ۳۵ میلیون تومان |
انواع تکنیک های سئو وبسایت
تکنیک کلاه سفید در سئو
اصطلاح «سئو کلاه سفید» به تاکتیکهای سئو اطلاق میشود که مطابق با شرایط و ضوابط موتورهای جستجوی اصلی از جمله گوگل است. سئو کلاه سفید در مقابل مفهوم «سئو کلاه سیاه» قرار دارد. به طور کلی، سئو کلاه سفید به هر عملی اطلاق می شود که رتبه جستجوی شما را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بهبود می بخشد و در عین حال یکپارچگی وب سایت شما را حفظ می کند و البته شرایط و الزامات موتورهای جستجو را نیز رعایت میکند. این تاکتیک ها باید در محدوده تعریف شده توسط گوگل قرار بگیرند. نمونه هایی از سئو کلاه سفید عبارتند از: ارائه محتوا و خدمات با کیفیت، زمان بارگذاری سریع سایت و سازگاری با موبایل، استفاده از متا تگ های توصیفی و غنی از کلمات کلیدی، آسان کردن سایت برای پیمایش. در مقابل، نمونه هایی از سئو کلاه سیاه شامل خرید لینک یا استفاده از تکنیک های پنهان کاری و فریب کارانه است. هر تاکتیکی که برای مصرف کنندگان فریبنده یا مضر تلقی شود، به عنوان کلاه سیاه شناخته می شود. تاکتیکهای کلاه سیاه بسیار خطرناک هستند و با تکامل الگوریتمهای گوگل، کمتر و کمتر رتبه سایت را در نتایج گوگل بالا میآورد.
عدم رعایت شیوه های سئو کلاه سفید می تواند سایت شما را از گوگل و سایر موتورهای جستجو حذف کند. گوگل به عنوان موتور جستجوی شماره یک، روزانه میلیاردها نفر از کاربران را به سایت های مختلف هدایت میکند و هر بازدید، پتانسیل کشف سایت شما توسط یک کاربر جدید است. گوگل منبع قدرتمند و غیرقابل انکاری برای ترافیک وب سایت ها است و ایندکس نشدن سایت در آن می تواند منجر به کاهش شدید ترافیک وب سایت و حتی شکست در کسب و کارها شود. بنابراین برای این که وب سایتی توسط گوگل ایندکس شود و در نتایج بالای آن ظاهر شود باید حتما قواعد سئوی کلاه سفید را رعایت کرده باشد.
تکنیک کلاه سیاه در سئو
سئو کلاه سیاه معمولاً به عنوان یک عمل تایید نشده تعریف می شود که با این وجود می تواند رتبه یک صفحه را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) افزایش دهد. این اقدامات خلاف شرایط خدمات موتور جستجو است و می تواند منجر به ممنوعیت سایت از موتور جستجو و سایت های وابسته شود. فهرستی از تاکتیکها و استراتژیهای به کار گرفته شده توسط متخصصان سئو کلاه سیاه در دستورالعملهای وبمستر Google و دستورالعملهای وبمستر بینگ آشکارا محکوم شده است. «آیا کاری که انجام میدهم برای کاربر ارزش میافزاید یا فقط برای دیدن موتورهای جستجو این کار را انجام میدهم؟» یک آزمون تورنسل در مورد اینکه آیا یک تاکتیک سئو برخلاف دستورالعمل وبمستر موتور جستجو است یا خیر. اگر هیچ ارزشی به کاربر اضافه نشود، اما احتمالاً رتبهبندی افزایش مییابد، احتمالاً تصمیمات شما کلاه سیاه است. همین آزمایش را می توان برای روش های جستجوی پولی اعمال کرد تا مشخص شود آیا یک فعالیت ppc کلاه سیاه در نظر گرفته می شود یا خیر.
تاکتیکهای سئوی زیر کلاه سیاه محسوب میشوند و اگر میخواهید در گوگل و سایر موتورهای جستجو بالاتر بمانید، به هیچ وجه نباید از آنها استفاده کنید:
تکنیک کلاه خاکستری در سئو
سئو کلاه خاکستری ترکیبی از روش های سئو است که با دستورالعمل های گوگل وبمستر (سئو کلاه سفید) و مواردی که آنها را نقض می کنند (روش های کلاه سیاه) همراه است. برای مثال ایجاد محتوای با کیفیت (کلاه سفید) و خرید بک لینک به آن (کلاه سیاه).
سئوی کلاه خاکستری این روزها در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، باید توجه داشته باشید که این کار خطرناک است و گوگل ممکن است سایت شما را به دلیل استفاده از چنین تاکتیک هایی جریمه کند. اگرچه تکنیکهای کلاه خاکستری ممکن است در کوتاهمدت موفقیتهای سریعی را برای شما به ارمغان بیاورند، اما اگر یک وبسایت تجاری با چشمانداز بلندمدت ایجاد میکنید، باید از آنها اجتناب کنید. در عین حال، درک نحوه عملکرد سئو کلاه خاکستری بسیار مهم است تا بتوانید:
اگر سؤال شما در بین سؤالات زیر نیست، با ما تماس بگیرید.
سؤالات متداول خدمات سئو
لیست خدمات انجام سئو سایت
در حالی که موثرترین استراتژیهای سئو مبتنی بر دادهها هستند، سئو حرفهای هنوز با علم دقیق فاصله زیادی دارد. با این حال، استراتژیها، تکنیکها و خدمات مشخصی وجود دارد که میتوانید از هر شرکت بازاریابی دیجیتال معتبر دریافت کنید. با توجه به سطوح مختلف تجربه، تخصص، و مجموعه مهارت ها در صنعت، نتایج ملموس و بازگشت سرمایه از آژانسی به آژانس دیگر متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، یک آژانس سئو موفق باید واقعاً تجارت شما را درک کند و در مورد صنعت شما تحقیق کند تا دانش کاری در مورد موضوع شما جمع آوری کند.
بهترین شرکتهای سئو، بدون هزینههای سربار مرتبط، مانند یک توسعه دهنده تیم بازاریابی داخلی برای شما عمل میکنند و این احساس را در شما بوجود میآورند که افراد جدیدی به تیم شما اضافه شده اند.
اگر میخواهید وبسایت شما در جستجوی ارگانیک عملکرد خوبی داشته باشد، کافی نیست فهرستی از خدمات عمومی SEO را که به تصویر استراتژیک بزرگتری تعلق ندارند، مرور کنید. بنابراین، آژانسهای سئو باید خارج از چارچوب فکر کنند تا بهترین شیوههای سئو را با ایدههای منحصربهفرد و هوشمندانه ادغام کنند که با بقیه ابتکارات بازاریابی شما (جستجوی سنتی، پولی و غیره) هماهنگ باشد.
به عبارت دیگر، اگر شرکتی را انتخاب کردهاید که قادر به تولید محتوای خلاقانه و منحصر به فرد است و مخاطبان شما را جذب می کند، و یا آژانسی که «توسعه محتوا» را به عنوان یک سرویس سئو ارائه می دهد، انتخاب کردهاید، تنها نیمی از راه را پیمودهاید. علاوه بر این، بهترین محتوا همان محتوایی است که شما با توجه به شناختی که از کسب و کار خود دارید، تولید میکنید.
بسیاری از موثرترین استراتژی های سئو امروزی ریشه در تبلیغات سنتی دارند. برای مثال بازاریابی محتوا یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی از ابتدای قرن بیستم بوده است. به این ترتیب، بسیاری از بهترین کارشناسان سئو صرفاً کارشناسان بازاریابی هستند که با کمی دانش کامپیوتری توانمند هستند.
چه در حال ارسال درخواستهای بررسی سئو هستید و چه سعی میکنید خودتان سئو فرا گیرید، داشتن درک اولیه از رایجترین خدمات سئو کمک میکند بدانید متخصصان سئو برای ارتقای رتبه یک وبسایت چه فعالیت هایی را انجام میدهند. در زیر لیستی از خدمات معمول سئو که در حال حاضر توسط اکثر آژانس های سئو در کسب و کار ارائه می شود، ارائه می شود و به دنبال آن یک خلاصه کلی از هر سرویس ارائه می شود. (با عرض پوزش، ما نمی توانیم تمام اسرار خود را به اشتراک بگذاریم!)
تحقیق کلمات کلیدی
هدف اصلی سئو بهبود رتبه کلمات کلیدی شماست، بنابراین واضح است که تحقیق کلمات کلیدی بخش اساسی یک استراتژی موفق سئو است. با این حال، این بخش اغلب قسمت نادیده گرفته شده از این معادله است.
در جستجوی ارگانیک، کلمه کلیدی به هر کلمه یا عبارتی اطلاق می شود که در گوگل تایپ و جستجو شود. یک کلمه کلیدی می تواند یک کلمه مانند «SEO» یا کلمات زیادی مانند «چگونه یک شرکت SEO را انتخاب کنیم» باشد. کلیدواژهها میتوانند بخشهای فکری ناقصی مانند «تحویل پیتزا در نزدیکی من را باز کن» یا سؤالاتی مانند «از کجا میتوانم پیتزا بخرم و همین الان به من تحویل داده شود؟» باشد. هر چیزی که در گوگل جستجو شده است (یا از این به بعد جستجو خواهد شد) یک کلمه کلیدی است.
تحقیق کلمات کلیدی فرآیند کشف کلمات جستجویی است که افراد برای یافتن یک محصول، خدمات یا بخشی از اطلاعات در موتور جستجو وارد می کنند. همچنین شامل جستجوی عمیق تر برای یافتن کلمات کلیدی کمکی است که افراد ممکن است قبل از اینکه حتی از نیاز خود به آن محصول یا خدمات آگاه شوند، استفاده کنند. با استفاده از ابزارهای مختلف کلمات کلیدی (Google Keyword Planner، Ahrefs.com، SEMRush، و غیره)، متخصصان سئو به داده های زیادی در مورد هر کلمه کلیدی داده شده دسترسی دارند که به ما کمک می کند تا در مورد بهترین کلمات کلیدی برای یک وب سایت یا صفحه معین تصمیم گیری کنیم.
محققان کلمات کلیدی همچنین باید بسیاری از تفاوت های ظریف را در مورد نحوه استفاده افراد از زبان به طور متفاوت و همچنین نحوه استفاده از زبان و واژگان از منطقه به منطقه دیگر بررسی کنند. دستیارهای شخصی دیجیتال مانند آمازون الکسا و گوگل هوم نمونههای فوقالعادهای هستند که نشان میدهد چقدر سریع میتواند در روش جستجوی افراد تغییر ایجاد کند. از آنجایی که بسیاری از مردم به جای تایپ کردن، گوگل را به صورت صوتی جستجو می کنند، متخصصان سئو گرایش واضحی را به سمت کلمات کلیدی طولانی و مبتنی بر پرس و جو مشاهده کرده اند.
تحقیقات کلمات کلیدی با بسیاری از خدمات دیگر در این لیست همراه است. به عنوان مثال، تحقیقات کلمات کلیدی پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر است، زیرا شما محتوا را بر اساس آنچه میدانید که مردم قبلاً در گوگل جستجو میکنند، تولید میکنید. تحقیق و هدف گذاری کلمات کلیدی مناسب برای سایت شما به شما کمک می کند تا محتوای غنی و هدفمندی ایجاد کنید که ترافیک واجد شرایطی را به سایت شما هدایت می کند که به احتمال زیاد پس از رسیدن، اقدامات مورد نظر شما را تکمیل می کند.
خدمات ممیزی SEO
ممیزی SEO تجزیه و تحلیل کاملی از توانایی وب سایت شما برای رتبه بندی ارگانیک در موتورهای جستجو است. هر و همه عوامل شناخته شده ای که بر توانایی یک ویژگی وب برای رتبه بندی ارگانیک تأثیر می گذارد، برای مستندسازی نقاط قوت و ضعف تجزیه و تحلیل می شود. ممیزی سئو معمولاً در ابتدای کمپین سئو انجام می شود، اما ممکن است پس از آن به صورت دوره ای انجام شود. وقتی به طور کامل انجام شود، ممیزی SEO از وب سایت شما درک دقیقی از سایر خدمات سئو که ممکن است به آن نیاز داشته باشید ارائه می دهد و به ایجاد زمینه برای کمپین سئوی شما کمک می کند. برای اطلاع بیشتر از خدمات بررسی SEO توسط آپ کدرز با ما تماس بگیرید.
بهینه سازی On-Page
سئو درون صفحه یا سئو در سایت اصطلاحات گسترده ای هستند که به تمرین بهینه سازی صفحات وب منفرد برای رتبه بندی ارگانیک بالاتر برای یک کلمه کلیدی خاص یا مجموعه ای از کلمات کلیدی اشاره دارند. اصطلاح «در صفحه» و تغییرات متعدد آن به بهروزرسانی دستی و بهینهسازی محتوای صفحه و همچنین کد منبع HTML در پشت صحنه اشاره دارد. به روز رسانی عناوین صفحه، توضیحات متا، و محتوای روی صفحه، کارهای معمولی هستند که با بهینه سازی در صفحه مرتبط هستند، اما چیزهای بسیار بیشتری از آن وجود دارد. سئوی درون صفحه به طور مداوم تکامل می یابد زیرا گوگل الگوریتم خود را به روز می کند تا به وب سایت هایی که به نظر آن ها مرتبط ترین محتوا را برای هر درخواست داده شده دارند پاداش دهد.
یک استراتژی قوی سئو داخلی با تمرکز بر مهمترین صفحات وب سایت شما، از جمله صفحه اصلی، دستهبندی های سطح بالا و صفحات لندینگ آغاز می شود. پایه و اساس سئوی موفق در صفحه با تحقیقات عمیق کلمات کلیدی برای یافتن بهترین ترکیب از کلمات کلیدی مرتبط اما قابل دستیابی آغاز می شود.
لینک سازی، کسب درآمد و مدیریت پروفایل بک لینک
کیفیت، کمیت و ارتباط لینکهایی در وب که به وبسایت شما اشاره میکنند، در مجموع به عنوان نمایه بک لینک شما نامیده میشوند. نمایه بک لینک یک وب سایت یکی از مهمترین جنبه های الگوریتم موتور جستجوی گوگل است. موتورهای جستجو پروفایل بک لینک شما را تجزیه و تحلیل می کنند تا «اقتدار» یا «Authority» دامنه شما را ارزیابی کنند. به عنوان مثال، اگر شرکت شما سفینه فضایی می فروشد، یک بک لینک از وب سایت ناسا یک لینک بسیار مرتبط از یک منبع با کیفیت خواهد بود. به هر حال، NASA.gov دارای پروفایل بک لینک فوق العاده قوی و متنوعی است که بیش از ۵۰۰ میلیون لینک خارجی در طول تاریخ به دست آورده است. تنها کسب یک لینک از ناسا باعث می شود وب سایت شما به طور ارگانیک رتبه بندی شود، به خصوص برای کلمات کلیدی مرتبط با فضا.
اصطلاح لینک بیلدینگ به خودی خود یک اصطلاح منسوخ شده است زیرا صنعت بسیار بیشتر به سمت مدل کسب لینک تغییر جهت داده است. در روزهای اولیه سئو، ایجاد لینک به صورت دستی با انجام کارهایی مانند ارسال یک وب سایت به فهرست های آنلاین هم کاربردی و هم رایج بود. در حالی که دایرکتوری های آنلاین هنوز مکان مناسبی برای شروع یک وب سایت کاملاً جدید بدون پروفایل بک لینک موجود هستند، اما تأثیری مشابه پیوندهای طبیعی از وب سایت های معتبر و مرتبط ندارند. امروزه، بهترین طرحهای لینکسازی بر ایجاد محتوای جذابی تمرکز میکنند که به وب ارزش میافزاید و اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان شما قرار میدهد که در هیچ جای دیگری نمیتوانند پیدا کنند. ارتباط با سایر وب سایت های صنعتی و وبلاگ نویسان برای ایجاد روابط در صنعت شما نیز برای موفقیت و مطابق با نوع لینک بیلدینگ ارزش پرداخت هزینه دارد.
از آنجایی که لینکها به وبسایت شما بسیار مهم هستند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به یک شرکت SEO برای نظارت بر پروفایل لینک شما پول پرداخت کنید. همانطور که الگوریتم گوگل موثر است، اتکای آن به پیوندهای خارجی برای ارزیابی اعتبار دامنه، آنها را در برابر دستکاری آسیب پذیر می کند. یک جامعه کامل از متخصصان سئو منفی در وب وجود دارد که صدها یا هزاران پیوند هرزنامه و با کیفیت پایین را به یک وبسایت با هزینهای ناچیز میسازند تا رتبهبندی ارگانیک آن را از بین ببرند. مواردی مانند سئوی منفی یک مشکل واقعی در وب هستند، اما آسیب احتمالی را می توان با گفتن به Google برای «شمردن» برخی پیوندها با استفاده از آنچه به عنوان فایل انکار شناخته می شود، کاهش داد. این می تواند فرآیندی پرزحمت، خسته کننده و زمان بر باشد که بهتر است به دست متخصصان سئو سپرده شود.
توسعه محتوای SEO و بازاریابی محتوا
توسعه محتوا به نوشتن محتوای جدید برای وب سایت یا تجارت آنلاین شما اشاره دارد. این می تواند شامل وبلاگ ها، بیانیه های مطبوعاتی، حتی کپی رایتینگ عمومی باشد (برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات کپی رایتینگ SEO به طور خاص به ادامه مطلب مراجعه کنید). شرکتهای سئو محتوا را برای اهداف مختلفی تولید میکنند، اما معمولاً هدف این است که خود را به عنوان یک مرجع در موضوع یا سطح تخصص خود معرفی کنید یا یک محصول/خدمت را به بازار عرضه کنید. به علاوه، توسعه محتوای جدید برای صفحات جدید در سایت شما فرصت های بیشتری برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی ایجاد می کند که در غیر این صورت قادر به انجام آن نخواهید بود.
بازاریابی محتوا به استراتژی تصویر بزرگ توسعه محتوای شما و نحوه برنامه ریزی شما برای قرار دادن محتوای خود در مقابل مخاطبان اشاره دارد. بازاریابی محتوا یکی از آزمودهترین و واقعیترین شکلهای تبلیغات است و مدت زمان بیشتری نسبت به اینترنت وجود داشته است! در حالی که توسعه محتوا به سادگی به ایجاد خود محتوا اشاره دارد، بازاریابی محتوا به نحوه بازاریابی آن مربوط می شود.
در رابطه با سئو، بازاریابان محتوای موثر می توانند تحقیقات کلیدواژه را انجام دهند تا متوجه شوند مشتریان بالقوه ممکن است به دنبال چه چیزی باشند، قبل از اینکه متوجه شوند به محصول یا خدماتی نیاز دارند. تحقیقات گسترده کلمات کلیدی باید انجام شود تا یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد شود که مخاطبان شما را آموزش دهد و درگیر کند، ارزشی را به وب سایت شما بیافزاید که در جای دیگری یافت نمی شود، و به طور ایده آل بازدیدکنندگان بالقوه را در مراحل اولیه هدف قرار دهد. به عنوان مثال، یک استراتژی بازاریابی محتوا برای یک شرکت تشک میتواند شامل هدف قرار دادن افرادی باشد که در جستجوی «چگونه خواب بهتری در شب داشته باشند» باشند. این یک مثال ابتدایی است، اما به وضوح این ایده را نشان می دهد.
سئو کپی رایتینگ
در واقع چه چیزی باعث می شود که کاربران در وب سایت شما اقدام به خرید یا ثبت نام کنند؟ کپی محتوای قانع کننده!
کپیرایتینگ سئو شامل نوشتن محتوای جذاب برای افراد است که برای روباتهای گوگل هم بهینهسازی شده است. اغلب، شرکتهای بیتجربه در سئو، عنصر انسانی را از دست میدهند و به جای آن، کپیرایتینگ خود را به موتورهای جستجو ارائه میدهند.
وقتی نوبت به برون سپاری کپی برای وب سایت شما می رسد، گزینه های زیادی وجود دارد. شما می توانید یک شرکت سئو را استخدام کنید تا یک کپی متمرکز بر سئو را برای یک پروژه خاص یا مجموعه ای از صفحات وب ایجاد کند، یا کپی رایتینگ SEO را به عنوان بخشی از خدمات ذکر شده در قرارداد یا حفظ کننده سئو خود بگنجانید. کپینویسی میتواند شامل مواردی مانند کپی بازاریابی ایمیلی برای تبلیغات یا دستهها و توضیحات محصول برای محصولاتی باشد که در وبسایت تجارت الکترونیک سفارشی خود میفروشید.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی لزوماً به طور مستقیم با سئو مرتبط نیستند، اما تأثیر غیرمستقیم دارند و جزء لاینفک یک استراتژی بازاریابی آنلاین مؤثر هستند. شرکتهای سئو اغلب بستههای مدیریت رسانههای اجتماعی جداگانه ارائه میدهند یا حداقل باید بتوانند در مورد بهترین شیوهها برای صنعت یا جایگاه شما مشاوره ارائه دهند. اعتقاد بر این است که سیگنال های رسانه های اجتماعی بخشی از الگوریتم گوگل هستند، به این معنی که اگر حضور قوی در رسانه های اجتماعی داشته باشید، به احتمال زیاد در گوگل رتبه خوبی خواهید داشت. رسانههای اجتماعی همچنین فرصتی فوقالعاده برای تبلیغ محتوای جدید در وبسایت شما هستند و بنابراین با تلاشهای بازاریابی و توسعه محتوای شما همراهی میکنند. اهمیت بازاریابی رسانه های اجتماعی و توانایی آن در تأثیرگذاری بر سئو را دست کم نگیرید!
مشاوره سئو
اگر نمی دانید با چه خدمات سئو شروع کنید، ممکن است بهتر باشد برای یک مشاوره ساده سئو با یک شرکت سئو تماس بگیرید. این می تواند به ویژه مفید باشد اگر شما وظیفه استخدام یک آژانس خارجی را پیدا کنید. اگر RFP (درخواست پیشنهادات) را برای شرکتهای سئو ارسال میکنید اما نمیدانید به چه خدمات سئو نیاز دارید، یک مشاور سئو میتواند مشاوره و توصیههای ارزشمندی را ارائه دهد. یک مشاور سئو احتمالاً باید یک ممیزی سئوی وب سایت شما را انجام دهد تا بداند در چه زمینه هایی از وب سایت شما نیاز به بهبود دارد و کارهای برنامه ریزی شده را به ترتیب اولویت بندی کارهایی که می تواند فوراً بیشترین تأثیر را داشته باشد.
مشاوره سئو با سئو واقعی متفاوت است زیرا خدمات ارائه شده بر اساس توصیه و توصیه به وظایف/اقداماتی است که باید انجام دهید، اما ذاتاً شامل تکمیل کار نیست. مشاور سئو در صورتی می تواند ارزشمند باشد که تیم ماهری داشته باشید که قادر به انجام وظایف سئو هستند که صرفاً در مورد ایجاد استراتژی سئو به راهنمایی نیاز دارند. برای مثال، اگر در حال حاضر تیمی از نویسندگان با تجربه دارید، یک مشاور سئو میتواند استراتژی بازاریابی محتوای سئو مورد نیاز برای به حداکثر رساندن ارزش کارکنان فعلی شما را ایجاد کند. اگر نویسندگانی در اختیار نداشتید، مشاور شما میتواند نویسندگان حرفهای یا شرکتهای دیگری را که مهارتها و تجربههای مورد نیاز را دارند، توصیه کند، و حتی گاهی میتواند به عنوان یک واسطه بین تیمها کار کند. درباره خدمات مشاوره SEO که ما در آپکدرز ارائه می کنیم بیشتر بدانید.
کد منبع و بهینه سازی فنی
از نظر فنی، بهینهسازی کد شما برای موتورهای جستجو میتواند زیر چتر سئوی درون صفحه قرار گیرد، اما بهینهسازی کد اغلب نادیده گرفته میشود، بنابراین میخواهیم این پاراگراف را به آن اختصاص دهیم! بهینه سازی کد در پشت صحنه در کد منبع وب سایت شما انجام می شود. کد منبع وب سایت شما کد رایانه ای است که مرورگر وب برای نمایش وب سایت شما به کاربر می خواند. «پاک بودن» و سازماندهی کد منبع وبسایت شما بر توانایی Google برای درک وبسایت شما تأثیر میگذارد، و بهترین روشها برای ایجاد کدهای واضح و مختصر برای خزیدن موتورهای جستجو وجود دارد. بنابراین، صرف زمان برای اطمینان از اینکه کد منبع وب سایت شما به خوبی قالب بندی و سازماندهی شده است بسیار ارزشمند است.
یک وبسایت خوب کدگذاری شده نیز بهطور قابلتوجهی سریعتر بارگذاری میشود و سرعت سایت یکی از جنبههای وزنی فزاینده الگوریتم Google است. از علامت گذاری عناصر مهم در وب سایت خود با فرمت های داده های ساختاریافته مانند Schema گرفته تا اجرای مناسب تگ های هدر، CSS و جاوا اسکریپت، بهینه سازی کد منبع بخشی جدایی ناپذیر از SEO هستند.
گزارش سرویس تحلیل و سئو
هنگامی که یک شرکت سئو خارجی را استخدام می کنید، مهم است که تا حد امکان داده ها را به اشتراک بگذارید. اکثر مشتریان ما به آپکدرز دسترسی کامل به حسابهای Google Analytics خود میدهند و برای نظارت و تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک، درآمد و تکمیل اهداف به ما تکیه میکنند. علاوه بر این، بهترین شرکتهای سئو با کارهایی که در سایت شما انجام میشود شفاف هستند و باید گزارشهایی را حداقل به صورت فصلی به شما ارائه دهند. در شرکت آپ کدرز، ما یک سیستم گزارش ماهانه اختصاصی ایجاد کردهایم که تمام KPI وبسایت شما را در بر میگیرد، بهعلاوه تمام کارهایی که هر ماه در سایت شما انجام میدهیم را مستند میکند. درباره گزارش SEO و سیستم گزارش SEO آپکدرز که برای گزارش پیشرفت ماهانه خود به مشتریان خود ایجاد کرده ایم، بیشتر بیاموزید.
تغییر مسیر URL (301s و غیره)
راه اندازی یک وب سایت کاملاً جدید با صدها یا هزاران URL جدید؟ به دلایل قابلیت استفاده و سئو، بسیار مهم است که URL قدیمی را به صفحه جدید مربوطه هدایت کنید. ریدایرکتهای URL تضمین میکنند که هر پیوندی در وب که به صفحات قدیمی شما هدایت میشود، به درستی به مرتبطترین صفحه ارسال میشود تا هیچ گونه تبدیل احتمالی را از دست ندهید.
مهمتر از آن، اگر صفحات قدیمی در وب سایت شما دارای پیوندهایی هستند که به آنها اشاره می کند، ۳۰۱ تغییر مسیر برای حفظ لینک های قدیمی شما و اطمینان از اینکه پیوندهای تاریخی شما همچنان به نفع شما کار می کنند ضروری است. یک شرکت سئو یک حسابرسی پروفایل بک لینک انجام می دهد و به تجزیه و تحلیل وب سایت شما می پردازد تا یک استراتژی تغییر مسیر ایجاد کند که اطمینان حاصل کند که وب سایت جدید شما با بهترین حرکت رو به جلو راه اندازی می شود و آماده ورود به زمین است. تغییر مسیر URL یکی از مواردی است که در طراحی مجدد یک وب سایت نادیده گرفته می شود، و اگر با دقت زیاد از آن استفاده نشود، می تواند تأثیرات فاجعه باری بر ترافیک ارگانیک (و ارجاع) وب سایت شما داشته باشد.
خدمات سئوی محلی
از آنجایی که دستگاههای تلفن همراه به طور فزایندهای در همه جا حاضر میشوند، Google اکنون مکان کاربر را بیش از هر زمان دیگری هنگام ارائه نتایج برای یک جستجوی خاص در نظر میگیرد. این امر به ویژه زمانی صادق است که گوگل یک پرس و جو (کلمه کلیدی) را به عنوان هدف محلی تعیین می کند. برای مثال، اگر «تحویل پیتزا» را جستجو کنید، احتمال اینکه گوگل فهرستی از نزدیکترین پیتزافروشیها را در آن منطقه ارائه دهد، بسیار بیشتر است تا اینکه مقالهای درباره تاریخچه تحویل پیتزا به شما نشان دهد. این ترکیب مکان و تعهد گوگل به بهبود توانایی آنها در درک «هدف جستجو» یک کلمه کلیدی معین، نوع کاملا جدیدی از بازاریابی موتورهای جستجو را ایجاد کرده است که به آن سئوی محلی گفته می شود.
سئوی محلی به طور کلی شبیه به سئو است، اما مجموعه ای از بهترین شیوه های تثبیت شده خود را دارد، از جمله ایجاد استناد با جزئیات NAP سازگار (نام، آدرس و شماره تلفن)، بهینه سازی صفحه(های کسب و کار من در Google)، و توسعه صفحات لندینگ اختصاصی. که هر منطقه خدماتی را هدف قرار می دهد. اگر خدمات یا محصولی را در یک منطقه خاص ارائه می کنید، قطعاً باید خدمات SEO محلی را در نظر بگیرید.
سئوی خاص CMS
با وجود چنین تنوعی از CMS ها برای انتخاب، شرکت های SEO را خواهید یافت که در کار با سیستم های مدیریت محتوای خاص تخصص دارند. در آپکدرز ما تجربه زیادی در کار با تمام سیستمهای مدیریت محتوا و سبد خرید را داریم و میتوانیم در زمینه های جمله سئو وردپرس (Wordpress)، سئو مگنتو (Magento)، سئو ووکامرس (WooCommerce)، سئو پرستا شاپ (Presta shop)، سئو لاراول (Laravel)، و غیره به رشد کسب و کار شما کمک کنیم. ما همچنین تجربه راه اندازی CMS سفارشی و سیستم سبد خرید خود را با تمرکز بر SEO داریم.
در حالی که سئو در اکثر وبسایتها یا CMS «کار میکند»، کار کردن با برخی از آنها راحتتر از سایرین است. اگر سئو را به عنوان یک سرویس برون سپاری می کنید، باید شرکتی را انتخاب کنید که تجربه کار با CMS شما را داشته باشد. آپکدرز خدمات SEO خاص CMS را ارائه می دهد و شما را با یک متخصص با تجربه کار با CMS خود جفت می کند! ما کارشناسان داخلی برای سئوی مجنتو، سئوی وردپرس، سئوی ووکامرس، سئوی تجارت بزرگ و موارد دیگر داریم! در بیش از ۷ سال کسب و کارمان، تقریباً با هر CMS روی کره زمین به طور گسترده کار کرده ایم.