این یک بعد مهم برای هر وب سایتی است زیرا بر رتبه بندی و تجربه کاربر تأثیر می گذارد، بنابراین بسیار مهم است که ارزش TTFB را در کمترین مقدار ممکن قرار دهیم. در مقاله امروز ما در مورد آن صحبت خواهیم کرد و توصیه هایی برای کمک به بهینه سازی Time To First Byte به شما خواهیم داد. در خطوط زیر نکاتی را برای افزایش سرعت وب سرور و دریافت مقدار TTFB بهتر خواهید یافت.

 

6 راه برای بهبود TTFB:

1. از یک شبکه تحویل محتوا استفاده کنید

شبکه تحویل محتوا (CDN) یک شبکه توزیع شده جغرافیایی از سرورها است که به کاربران اجازه می‌دهد داده‌ها را از وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنند با استفاده از نزدیک‌ترین گره شبکه دانلود کنند. به این ترتیب وب سایت هم در بارگیری و هم در بارگذاری صفحه سریعتر خواهد بود و تجربه کاربری بهبود می یابد. استفاده از CDN برای انواع وب سایت ها مورد نیاز نیست، بنابراین برای درک اینکه آیا استفاده از آن سرویس منطقی است یا خیر مفید است.

2. کد برنامه را بهینه کنید

کد برنامه بخش مهمی در بهینه سازی وب سایت است. اقدامات متعددی در مورد کد برنامه به افزایش سرعت TTFB کمک می کند: اضافه کردن یک متعادل کننده بار و حافظه پنهان محتوای استاتیک و پویا، به روز رسانی نرم افزار نصب شده بر روی وب سرور، استفاده از یک سرور پروکسی معکوس برای تسریع برنامه ها و ایمن سازی آنها. علاوه بر این، فشرده سازی داده ها و پیاده سازی HTTP/2، و همچنین نظارت بر عملکرد سرور وب و فعالیت های زنده برای شناسایی تنگناهای احتمالی.

3. کوئری های پایگاه داده را بهینه کنید

برای بهینه سازی پرس و جوهای پایگاه داده اول از همه باید ایندکس ها را به درستی ایجاد کنید و فقط داده هایی را که واقعاً نیاز دارید بازیابی کنید. علاوه بر این، از استفاده از توابع در سمت چپ اپراتور خودداری کنید، بنابراین برای پاسخ به پرس و جو نیازی به خواندن کل پایگاه داده ندارید. از سوالات فرعی مرتبط نیز خودداری کنید، زیرا آنها به پرس و جوهای دیگر وابسته هستند و روند را کاهش می دهند.

4. درخواست های HTTP را کاهش دهید

برای کاهش درخواست های HTTP باید بررسی کنید که وب سایت شما در حال حاضر چند درخواست دارد و تصاویر غیر ضروری را حذف کنید. پس از انجام این کار، می توانید با کاهش اندازه فایل تصاویر باقی مانده و تجزیه و تحلیل عواملی که می توانند بر سرعت بارگذاری تأثیر بگذارند، ادامه دهید. کارهای دیگری که می توانید برای بهینه سازی TTFB انجام دهید این است که جاوا اسکریپت را ناهمزمان کنید و فایل های CSS را با هم ترکیب کنید.

5. از زمان پاسخگویی سریعتر سرور اطمینان حاصل کنید

حتی در اینجا مهم است که در فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت دخالت کنید و فایل‌های خارجی را ترکیب کنید. در برخی موارد می توانید از فایل های کوچک درون خطی CSS و جاوا اسکریپت استفاده کنید و آنها را در خود فایل HTML قرار دهید، بنابراین نیازی به منابع خارجی ندارید و نیازی به تماس اضافی برای آنها نخواهد بود. به تعویق انداختن تصاویر نیز مهم است، زیرا به صرفه جویی در پهنای باند و کاهش زمان بارگذاری صفحه کمک می کند.

6. از کش Respond First، Process Later (RFPL) استفاده کنید

با استفاده از این روش کش، کاربر پاسخ ذخیره شده قبلی را بلافاصله می بیند و در همان زمان، سرور همچنان درخواست را در پس زمینه پردازش می کند. به این ترتیب کاربران منتظر پاسخ نمی مانند.

آیا می خواهید Time To First Byte را بهبود ببخشید؟ آپکدرز برای مشاوره رایگان در خدمت شماست.