در این پست سعی کردیم همه موارد را از چرایی مهم بودن سرعت، کاهش سرعت سایت وردپرس و اقدامات عملی که می توانید برای بهبود سریع سرعت وردپرس خود انجام دهید، بیان کنیم.

برای سهولت کار، یک جدول از مطالب ایجاد کرده ایم تا به شما کمک کند از طریق راهنمای نهایی ما برای سرعت بخشیدن به سایت وردپرس خود حرکت کنید.

 در ابتدا باید گفت که گوگل و سایر موتورهای جستجو وب سایت های کند را با نمایش آن‌ها در نتایج پایین‌تر مجازات می‌کنند که به معنای کاهش بازدید برای وب سایت های کند است.

به طور خلاصه، اگر می خواهید از وب سایت خود بازدید، عضو و درآمد بیشتری داشته باشید، باید سرعت وب سایت وردپرس خود را افزایش دهید!

 

چگونه سرعت وب سایت وردپرس خود را بررسی کنیم؟

اغلب مبتدیان فکر می کنند وب سایت آنها خوب است فقط به این دلیل که در رایانه آنها کند نیست. این یک اشتباه بزرگ است. از آنجا که شما مرتباً از وب سایت خود بازدید می کنید، مرورگرهای مدرن مانند Chrome وب سایت شما را در حافظه پنهان ذخیره می کنند و به محض شروع به تایپ آدرس، آن را به طور خودکار از پیش انتخاب می کنند. این باعث می شود وب سایت شما تقریباً بلافاصله بارگذاری شود.

با این حال، یک کاربر عادی که برای اولین بار از وب سایت شما بازدید می کند، ممکن است تجربه مشابهی نداشته باشد. در واقع، کاربران در مکان های مختلف جغرافیایی تجربه کاملا متفاوتی را تجربه خواهند کرد. به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم سرعت وب سایت خود را با استفاده از ابزاری مانند تست سرعت وردپرس IsItWP تست کنید. این یک ابزار آنلاین رایگان است که به شما امکان می‌دهد سرعت وب سایت خود را آزمایش کنید.

بعد از اینکه تست سرعت وب سایت خود را انجام دادید، ممکن است از خود بپرسید که چه زمانی می توانم بگویم سرعت وب سایت من ایده‌آل است؟

زمان بارگیری ایده آل برای هر صفحه وب زیر 2 ثانیه است.

با این حال، هرچه سریعتر بتوانید آن را بارگذاری کنید، بهتر است. کاهش چند میلی ثانیه در بارگذاری قسمت های مختلف صفحه می تواند زمان بارگذاری را به نصف یا حتی کمتر از آن کاهش دهد.

چه چیزی وب سایت وردپرس را کند می کند؟

گزارش تست سرعت شما احتمالاً چندین توصیه برای بهبود دارد. با این حال، بیشتر این اصطلاحات، اصطلاحات فنی است که درک آن برای مبتدیان دشوار است. یادگیری آنچه باعث کند شدن وب سایت می شود، کلید بهبود عملکرد و تصمیم گیری دقیق تر در طولانی مدت است.

دلایل اصلی کندی وب سایت وردپرس عبارتند از:

میزبانی وب - وقتی سرور میزبانی وب شما به درستی پیکربندی نشده باشد، می تواند به سرعت وب سایت شما آسیب برساند.

پیکربندی وردپرس - اگر سایت وردپرس شما از کش استفاده نمی کند، باعث سربار بیش از حد سرور شما می شود و باعث می شود وب سایت شما کند یا به طور کامل خراب شود.

اندازه صفحه - عموماً تصاویری که برای وب بهینه نشده اند.

افزونه های بد - اگر از افزونه ای با کد ضعیف استفاده می کنید، می تواند سرعت وب سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اسکریپت های خارجی - اسکریپت های خارجی مانند تبلیغات، بارگذار فونت و غیره نیز می توانند تأثیر بسزایی در عملکرد وب سایت شما داشته باشند.

اکنون که دانستید چه چیزی باعث کند شدن وب سایت وردپرس می شود، بیایید نگاهی به نحوه سرعت بخشیدن به وب سایت وردپرس بیاندازیم.

اهمیت میزبانی خوب وردپرس

سرویس میزبانی وردپرس شما نقش مهمی در عملکرد وب سایت دارد. با این حال، در میزبانی مشترک، منابع سرور را با بسیاری از مشتریان دیگر به اشتراک می گذارید. این بدان معنی است که اگر سایت همسایه شما بازدید زیادی داشته باشد، می تواند بر عملکرد کل سرور تأثیر بگذارد که به نوبه خود سرعت وب سایت شما را کاهش می دهد.

از طرف دیگر، استفاده از یک سرویس میزبانی وردپرس مدیریت شده، بهینه ترین تنظیمات سرور را برای اجرای وردپرس به شما می دهد. شرکتهای میزبانی مدیریت شده پشتیبان گیری خودکار، به روزرسانی خودکار وردپرس و پیکربندی های امنیتی پیشرفته تری را برای محافظت از وب سایت ارائه می دهند.

سرعت بخشیدن به وردپرس به صورت آسان (بدون کدنویسی)

می دانیم که ایجاد تغییر در پیکربندی وب سایت می تواند برای مبتدیان یک ایده وحشتناک باشد، به خصوص اگر اهل فن نباشند. اما نگران نباشید، شما تنها نیستید. آپکدرز به هزاران کاربر وردپرس کمک کرده است تا عملکرد وردپرس خود را بهبود بخشند.

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید سایت وردپرس خود را فقط با چند کلیک سرعت دهید (بدون نیاز به کدنویسی).

 

یک افزونه کش وردپرس نصب کنید

صفحات وردپرس «پویا» یا «داینامیک» هستند. این بدان معنی است که آنها هر بار که شخصی از یک پست یا صفحه در وب سایت شما بازدید می کند، ساخته می شوند. برای ساختن صفحات سایت، وردپرس مجبور است فرایندی را برای یافتن اطلاعات مورد نیاز، قرار دادن همه آنها در کنار هم و سپس نمایش آن برای کاربر، اجرا کند. این فرآیند شامل مراحل زیادی می شود، و هنگامی که چندین نفر به طور همزمان از آن بازدید می کنند می تواند سرعت وب سایت شما را کند کند.

به همین توصیه اصلی به هر سایت WordPress استفاده از یک افزونه caching است. Caching می تواند سایت وردپرس شما را ۲ تا ۵ برابر سریعتر کند.

نحوه کار کش به این صورت است:

به جای اینکه هر بار کل مراحل تولید صفحه طی شود، افزونه caching پس از بارگذاری اول از صفحه کپی می کند و سپس این نسخه کش شده را برای کاربران بعدی ارائه می دهد. این یک فرآیند طولانی است، اما وقتی به جای آن از حافظه پنهان استفاده می کنید، می توانید از بسیاری از آنها صرف نظر کنید.

افزونه های ذخیره سازی وردپرس بسیار خوبی در دسترس هستند، اما توصیه می شود از پلاگین WP Rocket (premium) یا WP Super Cache (رایگان) استفاده کنید. راهنمای گام به گام در مورد نحوه نصب و راه اندازی WP Super Cache در سایت وردپرس را مطالعه کنید. تنظیم آن دشوار نیست و بازدیدکنندگان شما متوجه تفاوت آن می شوند.

پس از آن، برای مدیریت تنظیمات SuperCacher باید افزونه SG Optimizer را در وردپرس نصب و فعال کنید.

بهینه سازی تصاویر برای سرعت

تصاویر به محتوای شما جان بخشیده و به تعامل بیشتر کمک می کنند. محققان دریافته اند که استفاده از تصاویر رنگی باعث می شود افراد ۸۰٪ محتوای شما را بخوانند. با این حال، اگر تصاویر شما بهینه نشده باشند، ممکن است بیش از کمک به آنها آسیب برساند. در واقع، تصاویر غیربهینه شده یکی از مشکلات رایج در مورد سرعت است که در وب سایت های مبتدی مشاهده می کنیم.

قبل از اینکه عکسی را مستقیماً از تلفن یا دوربین خود بارگذاری کنید، توصیه می کنیم از نرم افزار ویرایش عکس برای بهینه سازی تصاویر خود برای وب استفاده کنید. این عکسها در فرمتهای اصلی خود می توانند سایز زیادی داشته باشند. اما بر اساس قالب فایل تصویر و فشرده سازی که در نرم افزار ویرایش خود انتخاب کرده اید، می توانید اندازه تصویر خود را تا ۵ برابر کاهش دهید.

حالا ممکن است از خود بپرسید: تفاوت چیست؟

خوب، قالب تصویر PNG فشرده نشده است. هنگامی که یک تصویر را فشرده می کنید، برخی از اطلاعات از دست می رود، بنابراین یک تصویر فشرده نشده با جزئیات بیشتر از کیفیت بالاتری برخوردار است نکته منفی این است که اندازه پرونده آن بزرگتر است، بنابراین بارگیری آن بیشتر طول می کشد.

از طرف دیگر، JPEG یک قالب فایل فشرده است که کیفیت تصویر را کمی کاهش می دهد، اما اندازه آن به طور قابل توجهی کوچکتر است.

بنابراین چگونه تصمیم می گیریم کدام قالب تصویر را انتخاب کنیم؟

   اگر عکس یا تصویر ما دارای رنگهای مختلف باشد، ما از JPEG استفاده می کنیم.

   اگر تصویر ساده تری است یا به یک تصویر شفاف نیاز داریم، از PNG استفاده می کنیم.

اکثر تصاویر ما JPEG هستند.

در زیر یک جدول مقایسه اندازه پرونده و ابزار فشرده سازی مختلف وجود دارد.

 

همانطور که در جدول فوق مشاهده می کنید، قالب تصویر مورد استفاده می تواند تفاوت چشمگیری در عملکرد وب سایت ایجاد کند.

برای جزئیات دقیقاً در مورد نحوه بهینه سازی تصاویر خود با استفاده از فتوشاپ و سایر ابزارهای ویرایشی معروف، بدون کاهش کیفیت، به راهنمای گام به گام آپکدرز در مورد نحوه ذخیره تصاویر بهینه شده برای وب مراجعه کنید.