لاراول یکی از معروف ترین بسترهای برنامه نویسی برای ایجاد برنامه های کاربردی وب تحت است. در واقع لاراول محیطی سریع و ساده برای توسعه دهندگان وب فراهم می کند تا بتوانند ایده‌های خود را با سریع ترین روش و البته بهینه ترین روش پیاده کنند. هدف لاراول این است که تمام چالش‌های طراحی وب مانند برقراری جلسات (session)، احراز هویت، مسیریابی (routing) و کش (cache) را از بین ببرد و در عین حال کل فرآیند توسعه را روان‌تر و بهتر کند. در این میان لاراول هیچ گاه کیفیت را قربانی نمی کند و همچنین به توسعه دهندگان کمک می کند بتوانند به راحتی برخی از بهترین عملیات ها و قابلیت های سفارشی را در پروژه خود استفاده کنند. این ویژگی‌ها از طریق بسته یا پکیج‌هایی که برای لاروال توسعه داده شده‌اند در دسترس برنامه نویسان قرار می گیرد. در این پست از وبلاگ آپ کدرز قصد داریم مروری بر برخی از بهترین بسته های لاراول داشته باشیم.

مزیت استفاده از بسته‌های لاراول این است که این بسته‌ها به صورت ماژولار دارای قسمت ایجاد جدول در بانک اطلاعاتی (migration)، صفحات نمایش (view)، مسیریاب (routing) و تست‌های مستقل هستند.

چرا از پکیج های لاراول استفاده کنیم؟

مهم ترین دلیل این که از یک پکیج استفاده می‌شود، مشخص است: هیچوقت سعی نمی کنیم چرخ را از اول درست کنیم. به همین خاطر برای صرفه جویی در زمان می توان و باید از این پکیج ها یا بسته‌ها استفاده کرد. بسته های لاراول دارای چندین بخش هستند که می توانند در قسمت های مختلف چارچوب لاراول مورد استفاده قرار بگیرند. همان طور که خود لاراول دارای چارچوب قوی و مبتنی بر سیمفونی (symfony) است، بسته‌های لاراول هم - اگر خوب نوشته شده باشند - می‌توانند همان یکپارچگی و قدرت را به پروژه لاراول تزریق کنند. و این کار توسعه پروژه را آسان‌تر و یکپارچه تر می‌کند. برخی دیگر از مزایای استفاده از بسته های لاراول عبارتند از:

  • ساده و سریع

لاراول بهترین فریم ورک پی اچ پی است و توسعه دهندگان وب با آن آشنایی زیادی دارند. لاراول طیف گسترده ای از قالب های سفارشی را ارائه می دهد که روند توسعه را سریع تر و آسان تر می کند. این بدان معناست که یک توسعه دهنده وب کارآمد می تواند به راحتی 5 تا 7 صفحه وب در روز ایجاد کند. توسعه سریع وب به معنای هزینه های کمتر و نتایج بهتر برای سازمان خواهد بود.

  • امنیت

امنیت یکی از مهمترین عوامل نگرانی است. با این حال، بسته های لاراول امنیت بالایی را با ویژگی های عالی برای محافظت از وب سایت در برابر هر نوع هک و جرایم سایبری فراهم می کند. لاراول از یک الگوریتم bcrypt استفاده می کند که رمزهای عبور را در پایگاه داده ذخیره نمی کند. این باعث می‌شود که داده‌های مشتری ایمن و محافظت شوند.

  • مدیریت ترافیک

یک وب سایت ایجاد شده در لاراول می تواند درخواست های بسیار بیشتری را نسبت به سایر فریم ورک ها انجام دهد. یک سیستم صف پیام منحصربه‌فرد توسط لاراول استفاده می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تعدادی از وظایف مانند ایمیل‌ها را به تعویق بیندازید. این کار سرور را سالم نگه می دارد و هزینه هاست را نیز کاهش می دهد.

  • ادغام شخص ثالث

هر وب سایت باید با یک سایت پرداخت شخص ثالث پیوند داده شود. این ممکن است شامل یک نوار پی پال یا هر ابزار دیگری باشد که توسط شرکت استفاده می شود. لاراول ادغام اشخاص ثالث را با API امن خود آسان تر می کند. از این رو، چه وب سایت شما به یک سیستم پرداخت یا یک ابزار خودکار نیاز داشته باشد، لاراول بهترین انتخاب است.

  • تعمیر و نگهداری وب سایت

تمام وب سایت های ایجاد شده توسط لاراول برای نگهداری بسیار راحت هستند. ویژگی های ارائه شده توسط لاراول به توسعه دهندگان کمک می کند تا وب سایت را به راحتی و بدون هیچ مشکلی حفظ کنند.

لیست پکیج های لاراول

برخی از بهترین بسته های لاراول در زیر لیست شده اند. می توانید از این بسته های پیش فرض لاراول برای بهینه سازی عملکرد کلی برنامه خود استفاده کنید. بیایید نگاهی بیندازیم.

spatie Laravel-Permission

مجوزها به عنوان بخش اساسی هر برنامه وب در نظر گرفته می شوند. نقش ها و مجوزهای Spatie بهترین بسته های لاراول را برای مجوزها فراهم می کند.

مزایای این بسته عبارتند از:

  •    مجوزهای مستقیم
  •    نقش ها
  •    میان افزار
  •    مجوزها
  •    دستورات و دستورات چند تیغه.

ویژگی های کلیدی این بسته Spatie

  •    افزودن رسانه از URL
  •    اندازه قابل خواندن توسط انسان
  •    اجازه دادن به فایل های خاص در مجموعه
  •    بازسازی همه (یا برخی) تصاویر
  •    دانلود چندین فایل

 

Ignition

Ignition یک صفحه خطای قابل تنظیم برای همه برنامه های جدید همراه با لاراول ۵/۵ است. علاوه بر این، همه برنامه های لاراول از صفحه خطای پیش فرض با Flare استفاده می کنند. در صورتی که از کلید flare API استفاده می‌کنید، برنامه تولیدی هر زمان که رخ دهد نظارت و مشاهده می‌شود.

ویژگی های کلیدی Ignition عبارتند از:

   از قبل در لاراول نصب شده است

   یک چیدمان تمیز و آشنا

   ردیابی خطاهای احتراق

 

Entrust

این پکیج یک روش منعطف برای اضافه کردن مجوزها به برنامه وب لاراول ارائه می دهد. این بسته به ایجاد چهار جدول، جدول مجوزها، جدول نقش ها، جدول کاربر نقش و جدول کاربر نقش مجوز کمک می کند.

ویژگی های کلیدی Entrust

   نقش ها و مجوزها را اختصاص دهید

   برنامه های افزودنی قابل نصب

   فیلتر مسیر

   قطعه کد

Laravel Debugger

این یکی از بهترین بسته های لاراول است که می توانید در سال ۲۰۲۳ در نظر بگیرید. این به توسعه دهندگان کمک می کند تا یک نوار ابزار برای برنامه های توسعه دهنده اضافه کنند. این بسته عمدتاً برای تمام نیازهای اشکال زدایی توسعه دهنده استفاده می شود. این بسته تمام پرس و جوهای برنامه را به همراه برخی از قالب های رندر شده نشان می دهد. همچنین می‌توانید پیام‌هایی را اضافه کنید که در زیر برگه «پیام‌ها» در بسته منعکس می‌شوند.

ویژگی های کلیدی Laravel Debugbar

   جمع آوری مسیر

   جمع آوری سیاههها

   جمع آوری حافظه

   گردآورنده رویدادها

   جمع آوری اطلاعات PHP

   کنترل کننده پیام ها

   گردآورنده ایمیل سوئیفت

   مجموعه پیکربندی

   جمع کننده کش

 

Laravel User Verification

این بسته لاراول به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا در هنگام مدیریت ایمیل، تأیید کاربر را انجام دهند. بسته های Best laravel همچنین یک رمز تأیید را برای کاربران ذخیره و تولید می کند و ایمیل را برای تأیید ارسال می کند. این بسته لاراول همچنین عملکرد کاملی را ارائه می دهد.

ویژگی های کلیدی تاییدیه کاربر لاراول

   کاهش ورود به سیستم

   بازیابی کاربر تایید شده

   کاربران را به خاطر بسپارید

   مسیریابی

   حفاظت از مسیرها

 

Socialite

Socialite یک بسته لاراول است که روشی آسان و ساده برای مدیریت احراز هویت OAuth ارائه می دهد. همچنین به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به برخی از مشهورترین شبکه های رسانه اجتماعی مانند توییتر، گیت هاب، گوگل و بیت باکت وارد شوند.

ویژگی های کلیدی Socialite

   ادغام ورود چندگانه

   دستگیره Boilerplate کد اجتماعی

   پیگیری مکالمات

   

Laravel mix

میکس لاراول قبلا با نام لاراول اکسیر شناخته می شد. این بسته لاراول بهترین انتخاب برای سال 2023 است زیرا یک رابط برنامه نویسی کاربردی عالی برای ساخت پروژه شما ارائه می دهد. این بهترین ابزار جمع آوری دارایی است که می توانید داشته باشید.

ویژگی های کلیدی Laravel Mix

   نرم افزار منبع باز

   پیکربندی بسته وب

   Sass Compilation

   پیشوند خودکار CSS

   پشتیبانی Vue

   استخراج فروشنده

Laravel Migration

این بسته بهترین لاراول است که برای ایجاد مهاجرت از طریق پایگاه داده، شامل تمام کلیدها و فهرست های خارجی استفاده می شود. هر زمان که دستوری را اجرا کنید، می توانید مهاجرت ایجاد کنید.

ویژگی های کلیدی Migration Generator

   بازگشت مجدد مهاجرت ها

   له کردن مهاجرت ها

   رها کردن ستون ها

   جداول ایجاد کنید

   تغییر جداول

   ایجاد نمایه ها

 

AvoRed

این یک سبد خرید لاراول است که می تواند بر اساس آن سفارشی شود. این نرم افزار لاراول همراه با یک رابط کاربری سازگار با موبایل است که یکی از بسته های برتر SEO است. علاوه بر این، AvoRed کاربران را قادر می سازد تا موجودیت هایی مانند ویژگی ها، دسته ها و غیره را ایجاد کنند.

ویژگی های کلیدی AvoRed

   مدیریت تولید

   پاسخگویی داخلی

   برنامه نویس دوستانه

   سئو بهینه شده است

   مدیریت سفارش

 

Laravel BackUp

این یک بسته لاراول است که یک نسخه پشتیبان برای تمام فایل های شما در خود برنامه ایجاد می کند. Laravel Backup همچنین یک فایل فشرده ایجاد می‌کند که همه فایل‌های موجود در دایرکتوری را به همراه یک پایگاه داده ذخیره می‌کند، که می‌تواند نسخه‌های پشتیبان فایل شما را ذخیره کند.

 

Bugsnag

برای مدیریت تمام خطاهای کدنویسی، bugsnag به عنوان یک پلتفرم متقابل عمل می کند که یک فرآیند گزارش دهی و فیلتر سفارشی را ارائه می دهد. با Bugsnag، به‌جای ایمیل، اعلان‌هایی به‌صورت ok Pagerduty یا Slack دریافت خواهید کرد.

ویژگی های کلیدی Bugsnag

   هشدارهای خطا

   گزارش های خطا

   Stacktrace

   داده های تشخیص خودکار

   پودرهای سوخاری

 

 

Eloquent-Sluggable

هدف اصلی این بسته ارائه یک اسلگ است که یک نسخه ساده از قوی است که از تمام حروف برجسته، امپرسندها و فاصله ها در حین تبدیل آنها به یک حروف واحد جلوگیری می کند. این بسته لاراول بر روی خوشحال کردن کاربران با یک سیستم پیکربندی حداقلی و خودکار متمرکز شده است.

 

Laravel Form Builder

این بسته لاراول از فرم ساز Symfony برای ساخت فرم هایی الهام گرفته شده است که می توانند بعداً تغییر داده و دوباره استفاده شوند. این بسته لاراول پشتیبانی خارجی نیز ارائه می دهد.

ویژگی های کلیدی Laravel Form Builder

   ایجاد سریع فرم ها

   قابلیت استفاده مجدد

   مجموعه ای از طرح ها را برای ایجاد فرم ارائه می دهد

Telescope

اگر به دیباگر PHP نیاز دارید، این بهترین انتخاب است. تلسکوپ لاراول طیف گسترده ای از اطلاعات را در مورد تمام درخواست های برنامه به همراه ورودی های طولانی، عملیات حافظه پنهان، پرس و جوهای پایگاه داده و تخلیه های متغیر ارائه می دهد. این به شدت و به طور مثبت بر محیط کلی لاراول تأثیر می گذارد.

ویژگی های کلیدی تلسکوپ لاراول

   ناظر فرمان

   ناظر اطلاعیه

   مجوز داشبورد

   ناظر رویداد

   هرس داده ها

   ناظر برنامه

 

Laravel SEOable

این یکی بهترین راه حل برای تمام پروژه های سئو لاراول شما است. Laravel SEOable فاکتورهای عالی SEO را ارائه می دهد که می تواند به بهینه سازی و ارتقاء نتایج SEO برای وب سایت مشتری شما کمک کند.

این بسته لاراول چندین عملکرد مانند نقشه برداری سئو، متا تگ ها، ایجاد قالب های سفارشی و ادغام سایر مدل های سئو را برای سئو ارائه می دهد. شما قطعا می توانید این بسته سئوی لاراول را برای پروژه های خود انتخاب کنید تا همیشه در صدر بمانید.

ویژگی های کلیدی Laravel SEOable

   متا تگ های سئو

   داده های سئوی سفارشی را تعریف کنید

   قالب های سفارشی شده را برای عنوان صفحه و توضیحات تنظیم کنید

 

Laravel Meta Manager

این بسته لاراول با بالا بردن رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج جستجو، به بهبود عملکرد سئوی وب سایت شما کمک می کند. مدیران متا عمدتاً بر روی متا تگ ها همراه با سایر روش های SEO مانند نمودار باز فیس بوک، گوگل پلاس، هسته دوبلین و غیره تمرکز می کنند.

ویژگی های کلیدی Laravel Meta Manager

   متا تگ های استاندارد

   متا تگ های گراف باز فیسبوک

   متا تگ های کارت توییتر

   متا تگ های Dublin Core

   برچسب های پیوند

Laravel Breeze

در صورتی که به دنبال بهترین بسته های لاراول در سال ۲۰۲۳ هستید که فرآیند احراز هویت بسیار ساده ای دارند، لاراول بریز همان بسته است. به هیچ لایو وایر یا هیچ چارچوب جاوا اسکریپت دیگری متکی نیست. Laravel breeze یک احراز هویت تمیز را درست مانند لاراول UI فراهم می کند.

ویژگی های کلیدی Laravel Breeze

   ساده و سبک

   سفارشی سازی آسان

   طرح بندی تمیز

   مدیریت مسیر احراز هویت آسان

 

Laravel Sanctum

Laravel Sanctum یک ویژگی احراز هویت برای SPA ها است که به عنوان برنامه های تک صفحه ای نیز شناخته می شود که API های مبتنی بر توکن هستند و به راحتی قابل کنترل هستند. علاوه بر این، laravel sanctum به کاربران اجازه می دهد تعدادی API برای حساب های خود ایجاد کنند. ژتون لاراول sanctum یک ماه دوام دارد. می توانید روی توکن ها چک کنید. همچنین می‌توانید توکنی را که قبلاً از آن استفاده کرده‌اید، نگه دارید و سایر نشانه‌های موجود را حذف کنید.

ویژگی های کلیدی Laravel Sanctum

   API Token Authentication

   انقضای توکن

   محافظت از مسیرها

   احراز هویت SPA

Bagisto

این یک نوع بسته لاراول منبع باز است که در جامعه لاراول بسیار معروف است. این بسته مدیریت موجودی و مدیریت چند انبار را در کنار سایر گزینه ها نیز ارائه می دهد. Bagisto دارای یک پنل مدیریت است که عملکردهایی مانند سطوح کنترل دسترسی، چند کانال و روش های یکپارچه سازی پرداخت را ارائه می دهد. این یکی از بهترین بسته های لاراول است که می توانید در سال ۲۰۲۳ از آن استفاده کنید.

ویژگی های کلیدی Bagisto

   بازار چند فروشنده

   موجودی چند فروشگاهی

   جستجو بر اساس تصویر

   بینش و گزارش

   سئوی محصول

 

laravel Charts

بسته‌های نمودار لاراول ایجاد نمودار و نمودار را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند. از ده ها کتابخانه نمودار برای ایجاد نمودارهای تعاملی پشتیبانی می کند. کتابخانه PHP Laravel از بسیاری از ترکیبات نمودار پشتیبانی می کند و از یک API ساده برای ایجاد نمودار برای برنامه های وب استفاده می کند.

ویژگی های کلیدی نمودار لاراول

   ایجاد نمودارهای نواری

   نمودارهای پای ایجاد کنید

   نمودارها را اصلاح کنید

  

فرآیند نصب پکیج در لاراول

برای نصب بسته composer در لاراول، توسعه دهندگان باید یک کد خطی را در فایل composer.json بنویسند. composer بسته خود را به طور خودکار از packagelist.org می کشد.

برای نصب پکیج مفید لاراول، از دستور زیر استفاده می شود:

composer require vendor/package name

سوالات متداول

  بسته های لاراول چیست؟

بسته‌های لاراول کدها یا مجموعه‌ای از مسیرها، کنترل‌کننده‌ها یا نماها هستند تا عملکرد یک برنامه لاراول را گسترش دهند.

 باندل در لاراول چیست؟

گروهی از کدهایی که توسعه دهندگان می توانند با برنامه های لاراول استفاده کنند. بسته‌های لاراول به صرفه‌جویی در زمان و تلاش کمک می‌کنند، زیرا توسعه‌دهندگان می‌توانند از ایجاد برنامه‌ها از ابتدا جلوگیری کنند.

چرا باید لاراول را به جای زبان های دیگر انتخاب کنم؟

لاراول یکی از بهترین ORMها (نقشه‌نگار شیء رابطه‌ای) را در مقایسه با سایر چارچوب‌های PHP ارائه می‌کند. بنابراین، تعامل برنامه ها با اشیاء پایگاه داده را آسان تر می کند. علاوه بر این، لاراول یک موتور قالب Blade داخلی را ارائه می دهد.

احراز هویت لاراول چیست؟

احراز هویت لاراول به شناسایی اعتبار کاربر اشاره دارد. کاربران برای دسترسی باید ایمیل، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنند. اگر اعتبارنامه ها با پارامترها مطابقت داشته باشند، کاربران می توانند ادامه دهند.

نتیجه گیری نهایی

اینها برخی از بهترین بسته های لاراول در سال های اخیر بودند که می توانند توسط توسعه دهندگان وب سایت استفاده شوند. هر بسته دارای USP متفاوت است. شما می توانید بسته ها را با توجه به نیاز پروژه خود انتخاب کنید. برنامه نویسان آپ کدرز برای توسعه هر نوع پروژه ای با استفاده از لاراول آماده هستند. قطعا طراحی وب سایت با استفاده از لاراول نیازهای کسب و کار شما را متحول خواهد کرد.