ابزارهای سئو می توانند به شما در شناسایی راه هایی برای بهبود قابلیت کشف سایت خود کمک کنند. سئو می تواند برای تازه کارها دلهره آور به نظر برسد، اما چندین ابزار رایگان سئو وجود دارد که به اندازه همتایان پولی خود قدرتمند هستند. در اینجا به تفکیک 10 مورد از بهترین ابزارها و نرم افزارهای سئو رایگان می پردازیم.

 

بهترین ابزار رایگان بهینه سازی در صفحه (on page)

پلاگین Rank Math

Rank Math یک افزونه وردپرس است که به شما کمک می کند محتوای وب سایت خود را بهینه کنید. این به شما امکان می دهد عناوین متا، توضیحات و ساختار داده های خود را آسان تر اضافه کنید. به سادگی این افزونه را دانلود و در وب سایت وردپرس خود نصب کنید تا شروع به استفاده از آن کنید.

مزایا

رتبه ریاضی به محتوای شما امتیاز سئو برای هر صفحه می دهد. وقتی مشخص می‌کنید که چه کلمه کلیدی را هدف قرار می‌دهید، این افزونه راه‌هایی را برای افزایش رتبه شما برای آن کلمه کلیدی پیشنهاد می‌کند. همچنین می توانید لینک های مرده را در سایت خود شناسایی و اصلاح کنید و URL ها را به صفحات جدید هدایت کنید.

افزونه Yoast SEO

افزونه Yoast SEO بهینه سازی سایت وردپرس و شناسایی شکاف های موجود در محتوای شما را آسان می کند. اگر سایت شما بر روی وردپرس اجرا می شود، برای شروع افزونه Yoast را نصب و فعال کنید.

مزایا

افزونه Yoast به شما این امکان را می دهد که محتوای خود را به سه طریق بهبود و اصلاح کنید: سئو، خوانایی و اجتماعی. با Yoast، می توانید توضیحات متا، عناوین، URL متعارف، و صفحات فهرست/بدون فهرست و سایر تنظیمات باطن را در سایت خود تنظیم کنید. این افزونه با اندازه گیری طول جمله و پاراگراف و معیارهای دیگر به هر پست یک امتیاز خوانایی اختصاص می دهد. و Yoast همچنین دارای ویژگی های عالی برای کمک به شما در بهبود اشتراک گذاری پست های خود در رسانه های اجتماعی است.

بهترین ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی

Google Trends

همانطور که از نام آن پیداست، Google Trends به شما کمک می کند محبوبیت موضوعات و روندهای صنعت خود را در طول زمان پیگیری کنید. از این ابزار برای شناسایی روندهای فعلی استفاده کنید و از آن اطلاعات برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا به موقع و مرتبط استفاده کنید.

فواید

Google Trends تصویر واضحی از چگونگی تغییر روندهای خاص در طول زمان و نحوه تغییر الگوهای جستجوی افراد در اطراف آن به شما می دهد. برای استفاده از Google Trends، با تایپ یک کلمه کلیدی شروع کنید. در طول زمان علاقه به آن موضوع را خواهید دید، کدام مناطق بیشترین علاقه را نشان می دهند و سایر کلمات کلیدی که افراد در رابطه با آن عبارت جستجو می کنند. این ابزار زمانی که با سایر کلمات کلیدی ترکیب می شود بهترین کار را دارد تا مقایسه روندها را در طول زمان نشان دهد.

تولید کننده کلمات کلیدی Ahrefs

Ahrefs’ Keyword Generator یک نسخه ساده از ابزار کامل Ahrefs است و 100 ایده کلیدی مرتبط را هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی یا عبارت به شما نشان می دهد. برای استفاده از این ابزار رایگان، حداکثر 100 کلمه یا عبارت کلیدی را در نوار جستجو وارد کنید. فهرستی از 100 کلمه کلیدی برتر مرتبط با جستجوی خود و همچنین حجم جستجوی آنها از آخرین به روز رسانی داده های آن کلمه کلیدی و مشکلات کلمه کلیدی برای 10 کلمه کلیدی اول لیست را مشاهده خواهید کرد.

مزایا

این ابزار به کاربران مزه کارهایی را که ابزار کامل Ahrefs می‌تواند انجام دهد، می‌دهد و برای افرادی که می‌خواهند برخی از کلمات کلیدی صنعت را کشف کنند، عالی است. علاوه بر کلمات کلیدی، می توانید 50 سوال برتر مربوط به آن کلمه کلیدی را نیز مشاهده کنید.

Ubersuggest

Ubersuggest یک ابزار سئوی رایگان است که به کاربران کمک می کند کلمات کلیدی و ایده های محتوای جدیدی تولید کنند. این ابزار یک نمای کلی از کلمه کلیدی مورد جستجوی شما در سطح بالایی ارائه می دهد. این ابزار عالی برای استفاده در هنگام جستجوی راه‌های جدید برای پر کردن تقویم محتوایی یا رسانه‌های اجتماعی است، زیرا این ابزار همچنین کلمات کلیدی مرتبط طولانی را به شما نشان می‌دهد و ایده‌های محتوایی را بر اساس کلمه کلیدی پیشنهاد می‌کند.

فواید

هنگامی که جستجوی کلمه کلیدی خود را انجام می دهید، حجم جستجوی ماهانه کلمه کلیدی، میزان رقابتی بودن آن برای رتبه بندی و میانگین هزینه هر کلیک را خواهید دید. این ابزار همچنین میانگین تعداد بک لینک هایی را که یک سایت باید برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کند، در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین ابزار رایگان سئو برای تجزیه و تحلیل

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل (GSC) که قبلاً به عنوان Google Webmasters شناخته می شد، به شما کمک می کند تا بفهمید Google چگونه سایت شما را خزیده و ایندکس می کند. برای استفاده از کنسول جستجوی گوگل، یک حساب کاربری ایجاد کنید و وب سایت خود را به عنوان یک دارایی در حساب اضافه کنید. هنگامی که دامنه خود را اضافه کردید، قبل از اینکه بتوانید به همه ویژگی های آن دسترسی پیدا کنید، تأیید کنید که مالک سایت هستید.

فواید

چندین ویژگی برای برجسته کردن کنسول جستجوی گوگل وجود دارد که یکی از آنها این است که می تواند به شما در تشخیص خطاهای فنی در وب سایت خود کمک کند. همچنین می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه کلمات کلیدی یا محتوایی برای سایت شما رتبه بندی می شوند.

ابزارهای وب مستر بینگ

ابزاری که اغلب نادیده گرفته می شود، وب مستر بینگ مجموعه کاملی از تجزیه و تحلیل ها را نیز دارد تا به شما در تجزیه و تحلیل وب سایت و تجزیه و تحلیل های جستجو کمک کند. حساب رایگان Bing Webmaster Tools خود را ایجاد کنید، وب سایت خود را اضافه کنید و مالکیت خود را بر سایت تأیید کنید. سپس نقشه های سایت خود را ایجاد یا آپلود کنید. پس از تکمیل، می توانید با استفاده از ویژگی ها و پیشنهادات Bing Webmaster Tools بهینه سازی سایت و محتوای آن را شروع کنید.

فواید

Bing Webmaster Tools می تواند تحقیق و گزارش کلمات کلیدی مفیدی را ارائه دهد و می تواند وب سایت شما را برای شناسایی مشکلات بخزد. این یک راه خوب برای دریافت نظر دوم مجازی در مورد سایت شما یا یافتن اطلاعات جدیدی است که کنسول جستجوی گوگل فاش نکرده است.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

برای اینکه بدانید آیا تلاش‌های سئوی شما جواب می‌دهد، باید قابلیت یافتن سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید ترافیک شما از کجا می‌آید. ممکن است پس از بهینه سازی پست متوجه افزایش ترافیک شوید، اما این ترافیک می تواند از منبع دیگری مانند رسانه های اجتماعی باشد. گوگل آنالیتیکس جزئیات عمیقی در مورد بازدیدکنندگان وب سایت شما و همچنین فعالیت در زمان واقعی در اختیار شما قرار می دهد.

با یک حساب Google موجود، وارد Google Analytics شوید و با وب سایت خود ارتباط برقرار کنید. برای دریافت مفیدترین اطلاعات SEO، آن را با حساب Google Console خود جفت کنید. وقتی این دو ابزار را به هم پیوند می‌دهید، می‌توانید کلمات کلیدی را که مردم برای یافتن سایت شما استفاده می‌کنند، مشاهده کنید، نرخ کلیک روی آن کلمات کلیدی و موارد دیگر را شناسایی کنید.

فواید

گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را می دهد که نحوه تعامل افراد با وب سایت شما را مشاهده کنید. با استفاده از گوگل آنالیتیکس، می‌توانید ببینید چند نفر از سایت شما بازدید می‌کنند، ترافیک شما از کجا می‌آید، مدت زمانی که مردم در صفحه می‌گذرانند و موارد دیگر.

بهترین ابزار رایگان برای لینک سازی

جستجوگر بک لینک Ahrefs

Ahrefs Backlink Checker مانند ابزار تحقیق کلمات کلیدی آنها یک نسخه رایگان از ابزار کامل آنها است که 100 بک لینک برتر را به هر وب سایتی که جستجو می کنید به شما نشان می دهد. برای استفاده از این ابزار، یک URL را در نوار جستجوی آنها وارد کنید و رتبه دامنه سایت، تعداد بک لینک ها و تعداد دامنه های ارجاع دهنده را مشاهده خواهید کرد.

فواید

این ابزار رایگان برای بررسی بک لینک های سبک و همچنین تجزیه و تحلیل رقبای شما عالی است. حتی اگر شما محدود به مشاهده 100 لینک هستید، هنوز مکان خوبی برای شروع است. تعداد کل بک لینک ها، لینک های دامنه های ارجاع دهنده، رتبه بندی دامنه سایت و رتبه بندی URL آن را خواهید دید.

SEM Rush

مشابه سایر ابزارهای ذکر شده در بالا، SEM Rush یک نسخه رایگان از ابزار قوی خود دارد. نه تنها برای ایجاد لینک، SEM Rush می‌تواند به تحقیقات کلمات کلیدی، ممیزی‌های سئوی درون صفحه، بهینه‌سازی محتوا، ردیابی رتبه و موارد دیگر کمک کند. یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید و به این ویژگی ها دسترسی داشته باشید.

فواید

ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک و لینک سازی SEM Rush به شما نگاهی عمیق به نمایه بک لینک شما می دهد. نسخه رایگان شما را به 100 دامنه در ابزار Link Building محدود می کند، اما می توانید دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک های اضافه کاری خود را شناسایی کنید، از جمله سود و زیان، و امتیاز اعتبار بک لینک خود را. این ابزار به شما کمک می کند تا مناطقی را برای بهبود تلاش های ایجاد لینک یا مکان هایی که می توانید به صورت آنلاین بیشتر دیده شوید را شناسایی کنید.

 

نظرات نهایی در مورد ابزارهای سئو رایگان

در حالی که سئو بخش مهمی از فرآیند محتوا است، زمانی که با سایر استراتژی‌های بازاریابی مانند بازاریابی محتوا و رسانه‌های اجتماعی ترکیب شود، بهترین عملکرد را دارد. با استفاده از نرم افزار سئو و نظارت اجتماعی با هم، بیشترین بهره را از بهینه سازی های خود خواهید برد. و این ابزارهای رایگان سئو به شما کمک می کند تا پایه ای برای این استراتژی ها بسازید.

با استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی در رسانه های اجتماعی، می توانید شبکه گسترده تری را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواسته های مخاطبان ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد و اطلاع از راه‌کارهای آپکدرز در این زمینه با آپکدرز تماس بگیرید.