RubixML چیست؟

RubixML یک کتابخانه یادگیری ماشینی سطح بالا و یادگیری عمیق است که به شما امکان می دهد با استفاده از php برنامه هایی بسازید که هوش مصنوعی را روی داده ها پیاده‌سازی کنند. این کتابخانه از دو نوع یادگیری ماشینی پشتیبانی می‌کند: تحت نظارت (supervised) و بدون نظارت (unsupervised). به این معنی که می توانید با کمک RubixML هر نوع مسئله‌ای را با استفاده از طبقه بندی، رگرسیون، خوشه بندی، تشخیص ناهنجاری یا یادگیری چندگانه حل کنید.

کتابخانه RubixML چگونه کار می‌کند؟

می توانید داده ها را با استفاده از یکی از کتابخانه های PHP توصیه شده از فایل های CSV، پایگاه داده یا مخزن داده های بزرگ دریافت کنید. سپس داده ها در Rubix از طریق کانتینرهای داده تخصصی به نام Datasets منتقل می شوند.

Datasetها به خوبی وظیفه انتخاب، تقسیم، دسته‌بندی، تبدیل و تصادفی کردن نمونه‌ها و برچسب‌های موجود را انجام می‌دهند. به طور کلی، دو نوع مجموعه داده وجود دارد، Labeled و Unlabeled. مجموعه داده های برچسب دار برای یادگیری نظارت شده و مجموعه داده های بدون برچسب برای یادگیری بدون نظارت و برای پیش بینی (استنتاج) استفاده می شود. Dataset دارای یک خط مشی تغییرپذیری عموماً غیرقابل تغییر هستند، مگر به دلایل عملکردی مانند اعمال یک ترانسفورماتور.

ویژگی‌های کتابخانه یادگیری ماشین RubixML

نمونه سازی سریع و آسان با API کاربر پسند

بیشتر از ۴۰ یادگیرنده مدرن تحت نظارت و بدون نظارت

معماری ماژولار که قدرت و انعطاف پذیری را با هم برای برنامه نویس فراهم می کند

منبع باز و رایگان برای استفاده تجاری

RubixML از multithreading (هنوز) پشتیبانی نمی کند، با این حال پشتیبانی کتابخانه از یادگیری عمیق از طریق تعدادی از یادگیرندگان از جمله طبقه بندی کننده پرسپترون چند لایه و MLP Regressor پشتیبانی می کند.

چنین کتابخانه‌ای به حافظه زیادی نیاز دارد، بنابراین مطمئن شوید که memory_limit را در فایل php.ini به درستی تنظیم کرده‌اید، و توصیه می شود آن را ۱- قرار دهید مگر اینکه در محیط development در حال کار باشید. Rubix از ترکیبی از تجزیه و تحلیل استاتیک و تست های واحد برای کاهش تعداد اشکالات در کد استفاده می کند. Rubix دو اسکریپت Composer را ارائه می دهد که می توانند از دایرکتوری ریشه اجرا شوند تا فرآیند تست را خودکار کنند.

نصب کتابخانه RubixML

RubixML را نصب کنیدبرای نصب RubixML می توانید از composer استفاده کنید:

$ composer require rubix/ml